Öne Çıkan Yayın

Aşk...

Resim
  Aşk sadece barış, mutluluk, paylaşım değildir. Aşk savaşmaktır. Büyük mücadelenin ardından elde edilen aşk değerlidir. Aşkta dönüp gitmek yoktur. Dönüp gitmek çaresizliktir. Güçlü insan zırhını giyer ve aşkın karşısına çıkar. Aşk silahını çektiğinde ya bir hamle yapar ya da teslim olur. Ama dönüp gitmez. Kazanırsa aşk onundur. Kazanamazsa aşkın yasını tutacak kadar cesur ve sadıktır.                                                                                                   - Merve

İyiler ve Kötüler








"Herkesin aşılması gereken bir sınırı vardır. O sınır aşıldığında bakarsın ki dağın arkası alabildiğine deniz” 
                                                                                                                      
“Canavarlarla dövüşenler canavara dönüşebilir” *

Gerçekten herkesin içinde bir kötülük var mıdır? Çıkarılmayı bekleyen...Yoksa iyi insanların içinde bu ‘kötülük’ diye adlandırdığımız şey insanın kendisini savunma doğasından mı kaynaklanır sadece? Bunları düşünürken ‘Dünyada iki tür insan vardır; iyiler ve kötüler’ sözü aklıma geldi. Bir de deliler yok mudur? Çünkü onlar ne iyidir ne de kötü. Belki de onları bu hale getiren şey dünyanın kötülüğüdür.

İyi ile kötü arasındaki fark; Macbeth ve Lady Macbeth arasındaki fark gibi aslında. Biri iyi kalpli ama oldukça hırslı, diğeri de hırslı ama gözü hiç bir şeyi görmeyecek derecede kötüleşen biri.

Lady Macbeth gibi olanlar bir kötülük yaptığında -mesela diyelim  birinin kalbini kırdıklarında- pişman olup vicdan azabı çekerler. Macbeth gibi olanlar ise yaptıkları kötülükleri çabuk unutur veya bundan zevk alırlar. Yine tıpkı Macbeth’deki gibi; “iyi kötüdür, kötü de iyi.”

Her ne olursa olsun vicdan azabı çok kötü bir şey ve pişmanlık insanı yiyip bitiriyor. O yüzden kaybetsek bile biz iyi olmaya bakalım :)


*Alıntılar  ufak tefek cinayetler dizisinden. Görsel, aasmaestefan’ın blogundan alınmıştır.

Yorumlar

  1. Güzel yazı olmuş. Söylediklerine katılıyorum.

    Bu arada filmin eleştirisini yayınladım :)
    Ya aslında dün yayınlayacaktım ama blogda sorun vardı. Gönderinin resmi anasayfada görünmesi gerekirken gözükmüyordu. Hatayı da çözemedim. Blogger'a ulaşmayı düşünmüştüm dün ve bugün baktığımda sorunun düzelmiş olduğunu gördüm. Sorun neydi ki acaba? Umarım bir daha sorun olmaz.

    Neyse, yazımı keyifle okuyacağını düşünüyorum. Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım, bazen bu tür sorunlar insanı çileden çıkarabiliyor. Umarım bir daha olmaz. Bu arada teşekkürler :)
      Evet çoktan okudum bile :D
      Tabii ki keyifle okudum, dedektifimizi sevmen de çok hoşuma gitti. Her ne kadar Agatha Christie's Poirot dizisindeki oyuncu (David Suchet) hayalimdeki Hercule Poirot'u daha çok yansıtsa da Kenneth Branagh da farklı bir hava katmış. Eleştirin de güzel olmuş ayrıca :)

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Aynen öyle, çok teşekkürler güzel yorum için :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşk...

Şarkı Çevirisi - Kırılmış Peri Masalı

Büyük Blog Takip Etkinliği