Öne Çıkan Yayın

Aşk...

Resim
  Aşk sadece barış, mutluluk, paylaşım değildir. Aşk savaşmaktır. Büyük mücadelenin ardından elde edilen aşk değerlidir. Aşkta dönüp gitmek yoktur. Dönüp gitmek çaresizliktir. Güçlü insan zırhını giyer ve aşkın karşısına çıkar. Aşk silahını çektiğinde ya bir hamle yapar ya da teslim olur. Ama dönüp gitmez. Kazanırsa aşk onundur. Kazanamazsa aşkın yasını tutacak kadar cesur ve sadıktır.                                                                                                   - Merve

The Walking Dead 8.sezon 3.bölüm İncelemesi-Canavarlar: Kötülerin İyi, İyilerin Kötü Olduğu Bir Dünya


Selam herkese :) Bu başlığı seçmemin sebebi, sanırım bize böyle bir mesaj verilmek isteniyordu bu bölümde. Hiç kimseyi öldürmeyen Morgan Benjamin’den sonra delirdi onu anlıyorum ama kötü karakter olarak diziye giren Jesus’da iyilik meleği oldu.  Rick’le Dary’lın yiyecek dolu kamyonetini kaçıran jesus değil miydi? Ve Rick... 6. Sezonda herkesi acımadan öldüren Rick, Morales’e bile acıdı. Birde birine teslim olman halinde kurtulacaksın diye söz verdiği zaman erkek sözünün bir önemi olmalı demişti. Daryl adamı okuyla öldürünce bu zamanda erkek sözünün bir öneminin kalmadığını anladık. Rick Daryl’a nasıl baktı orda. Sanki rolleri değişmişler; Daryl Rick olmuş, Rick Daryl olmuş gibiydi. Tabi Daryl’ın böyle olmasında sığınakta uzun bir süre tutsak olarak kalmasının da etkisi olmuş olabilir. Bu arada Rick’in Morales’e acıması gayet doğal çünkü ben bile acıdım adama. Sen git yedi sezon bekle sonra gel ilk sahnen de öl. Açıkçası biraz bana trajikomik geldi. Teorilere falan da konu oldu adam yedinci sezonda, Morales gelecek falan diye. Bu muydu yani? The Walking Dead de şimdiye kadar çok kötü ölümler, gereksiz veya kötü karakterler oldu ama dizide en çok kim olmak istemezsin diye sorsalar bana ben Morales derdim. Oyuncu açısından düşünsenize bir adama birinci sezonda sen şimdi git yedi yıl sonra bir beş dakikalığına geri geleceksin mi dediler yani. :D

Neyse zaten orda Rick’in ölmeyeceği çok belliydi. Ama o ikisinin diyaloğu çok hoşuma gitti. Rick’in ben de yakınlarımı kaybettim diye sayması sırasında Glenn derken sesinde bir acı hissettim. Zaten bu sezonun ilk bölümünde de Rick Glenn’in ve Abraham’ın mezarları başında durmuş düşünüyordu. Yani acılarını hala hissediyordu. Yine de bölümün odak noktası bence Carol ve Kral grubuydu. İşte demek ki sürekli iyi diyelim iyi olsun kafası da iyi bir şey değilmiş. Bölüm boyunca gülümseyen Ezekiel’in bölümün sonunda ilk defa suratı asıldı. Ama orda hemen Ezekiel’in üstüne atladılar korumak için. Carol da sanki bir yere gitmişti. Yine orada Ezekiel’e ve Carol’a bir şey olmayacağı çok açık. Olursa yine önemsiz karakterlere olacak ya da kralın yanında sürekli duran birisi var ya zırhlı, hafif çekik gözlü o ölebilir gibime geliyor. Sonuçta dizide önemli kimse ölmedi şu ana kadar, ne Negan grubundan ne bizim gruptan. Eric öldü bir tek bu bölümde o da önemli bir karakter değil bence hatta ölmesi iyi oldu; Aaron’la cıvık cıvık sahnelerinden kurtulduk. Geçen ki incelemede onların adını hatırlamıyordum, bu sefer dikkat ettim bilerek. :) Bence artık dizide önemli birilerinin ölmesi gerekiyor. Bu gidiş iyi değil. Ya da acaba Eric önemli bir karakter mi yapımcılar için bilemiyorum. Bizim için olmadığı kesin. :) 



Bölüm başına gelirsek, -karışık gittik bugün ama- Ezekiel iyimserliğini sonunda Carol’a da bulaştırmış, Carol da gülümseyip duruyordu. Ezekiel bu noktaya dikkat çektiğinde bir tanesi neden patron dedi. Yaa bir bölümde bu kadar mantıklı birisi olabilir mi aynı soruyu ben de sordum içimden ki stratejileri varmış işte bunlar az gibi gözüktü, teslim olur gibi yaptılar Carol’lar saklanıp ordan hemen saldırdı. Bu strateji güzeldi, hoşuma gitti ama sonuçta kurtarıcıların da eli armut toplamıyor. Zaten bölümün sonunda Ezekiel tek bir kişi bile kaybetmedik derken kendisi de inanamıyor gibiydi. :)


Öbür yandan bölümün en güzel yeri Maggie ve Gregory sahneleriydi. Özellikle Gregory’nin ümitsizce kapıyı çalış şekli çok güzeldi. Orada içimden bir gülmek geldi ama gülemedim maalesef çünkü Gregory Maggie’ nin iyi niyetini kullanarak yine bizimkileri oyuna getirdi. :( Öte yandan tepeden aylakların yuvarlanıp esirlerin kaçmaya çalıştığı yer diğer bir favori sahnem.


Peki sonra Morgan’la jesus’un kavgaya tutuşmasına ne demeli? Ortada bir savaş var ve sen durmuş müttefikinle kavga ediyorsun. Çok saçma geldi bana ve Morgan’dan bıktım artık tamam öncesinde onu savunmuş olabilirim ama bence Morgan ölebilir gibime geliyor şimdi özellikle bu tavırlarından sonra bir de bir önceki bölüm ben ölmem falan dediği için böyle düşünüyor olabilirim. Ya da acaba Morgan’a işaret edip hiç beklemediğimiz birini öldürüp ters köşe mi yapacaklar? Büyük merak konusu. :) Bir de şu esirleri merak ediyorum, neler olacak acaba onlarla ilgili?



Ve Negan yine yoktu. :( Neredesin Negan? Bazılarınız kızabilir ama Negan’sız bölümlerin hiç tadı olmuyor bana göre. Savaşta tabi ki bizimkilerin yanındayım ama Negan’ın da ölmesini istemiyorum aynı zamanda. Nasıl olacak bakalım. Keyifli seyirler, hoşça kalın :)

Yorumlarda yeni bölümler için spoiler olabilir!

Yorumlar

  1. Son iki bölümü bugün izledim. Son bölüm nasıl bir bölümdü. Şubata kadar merakla bekletecekler bizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Ben de daha yeni izleyebildim bir de sezon arası diye bir şey olduğunu tamamen unutmuşum üzüldüm iki ay twd'miz olmayacak :(
      ***8.Sezon 8.Bölüm SPOİLER***

      Bölüm fenaydı gerçekten Carl'a çok üzüldüm ne ara ısırıldı ki? ;(

      Sil
    2. Of evet ya pazartesi günlerini anlamlandırıyordu twd. Sanırım o ormanda gördüğü adama yardım ederken ısırılmış göğsüne doğru bakmış. Negan ve Rick’in dövüş sahnesi mükemmeldi. Ay sen ona vurma sende ona vurma diyerek izledim. Hangi tarafı tutacağımı şaşırdım yaniii

      Sil
    3. Evet Negan ve Rick’in karşı karşıya gelmesi uzun zamandır beklediğim bir sahneydi. Çok güzel kapıştılar :D
      Ben de çok heyecan yapmıştım o sahnede. Eugene’e sinir oldum. Keşke bizimkilerden biri öldürse onu. Hak etti.
      Bir de biri şu çöpçü kadına pazarlık yapmayı öğretsin çok komik pazarlık yapıyor. :)
      Rick’in yeniden onlara güvenmesi bir hataydı bence nasıl olsa onlar savaşa karışmıyordu şimdilik. Keşke onlara bir de okyanus kadınlarına bulaşmasalardı :( Bakalım gelecek bölümlerde nelerle karışılacağız :) Teorilerde fısıldayanlar diye bir grup gelecekmiş diye duydum. Çizgi romanda varmış. Onların gelmesi diziye nasıl bir hava katacak acaba? Şu wolflar gibi olmasında :)

      Sil
    4. Çöpçülerin mantığını anlamadım. Adamlar bir değişikler. Okyanus kadınları da boş durmayıp yardım etseler güzel olur hani. Fısıldayanları ilk defa duyuyorum. İyiler mi kötüler mi?

      Sil
    5. Onu ben de tam anlamadım ama anladığım kadarıyla zombi gibi görünüyorlarmış bu şekilde görünüp konuştukları için de fısıldayanlarmış adları, çok değişik bence umarım iyidirler :)

      Sil
    6. Vay değişiklermiş baya yaa :) Rick taraftarı olsalar iyi olur. Sezonun devamı fena olacak o zaman. Şubata kadar bekleyeceğiz artık 😒

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşk...

Şarkı Çevirisi - Kırılmış Peri Masalı

Büyük Blog Takip Etkinliği