Kayıtlar

Öne Çıkan Yayın

Aşk...

Resim
Aşk sadece barış, mutluluk, paylaşım değildir. Aşk savaşmaktır. Büyük mücadelenin ardından elde edilen aşk değerlidir. Aşkta dönüp gitmek yoktur. Dönüp gitmek çaresizliktir. Güçlü insan zırhını giyer ve aşkın karşısına çıkar. Aşk silahını çektiğinde ya bir hamle yapar ya da teslim olur. Ama dönüp gitmez. Kazanırsa aşk onundur. Kazanamazsa aşkın yasını tutacak kadar cesur ve sadıktır.
                                                                                                  - Merve

Ağustosta İzlediklerim

Resim
Merhaba herkese... En sevdiğim diziler (ufak tefek cinayetler, the walking dead) sezon arasında olunca yeni bir diziye başlamak istemedim. Ben de bunun yerine film izleyim dedim. Bu sayede Ağustosta yedi film izlemişim. Bu size az gelebilir ama benim için çok :D çünkü uzun zamandır film izlemiyordum... Bazı sebeplerden ötürü biraz kötü bir bayram geçirdim. Allah’tan izlediğim filmlerin hepsi güzeldi, içlerinde kötü diyebileceğim bir film yoktu. Kule, Meg: Derinlerdeki Dehşet, Kabuslar Evi Çizgisiz Zamanlar, Zombi Ekspresi, Arınma Gecesi, Arınma Gecesi: Anarşi, Sessiz Bir Yer bu ay izlediğim filmlerdi. Ama aralarında en çok beğendiklerim her ikisi de Güney Kore yapımı olan Kule ve Zombi Ekspresi oldu...




Kule Film KonusuHayatta kalmak için savaş.Yüksek katlı bir binada noel arifesinde yangın çıkar.


Zombi Ekspresi Film Konusu

Seok-woo (Yoo Gong) kızı Soo-ahn ile birlikte Seul'den Busan'a gitmek üzere bir hızlı trene binmişlerdir. Ancak yolculuk esnasında hızla yayılan bir virüs ba…

Szondi Kişilik Testi

Resim
Bu fotoğraftaki kişilerden hangisi sizi en çok rahatsız ediyor/size en korkunç gelen hangisi?

Bu test Youtube'da karşıma çıktı. İlginç geldi, bir bakayım dedim. Yaptıktan sonra da çok hoşuma gitti ve etrafımdakilere de yaptırdım. Yani yaptırdım derken, aslında pek bir şey yapmanız gerekmiyor. Sadece yukarıdaki fotoda hangisinin size daha korkutucu geldiğini söylemelisiniz. Fotoğraftakiler akıl hastası sekiz kişi. Ama videoda da dediği gibi, testin sonuçları sizde bir hastalık olduğu anlamına gelmiyor. Küçükken bastırmış olabileceğiniz bazı dürtüleri açığa çıkarabilir yalnızca. Bir nevi bilinçaltı testi yani. Bu tür testlerde aklınıza ilk geleni seçmeniz önemli unutmayın :)

Testin sonuçları videoda. Videouyu buraya bırakıyorum. 😊



Bakalım bilinçaltınızda ne var? (merak edenler için söyleyim, ben 3 numarayı seçmiştim. 😜)
Resim
https://tr.holaquiz.com/sync-quiz/2ixZc
Arkadaşlar merhaba,bana bu linki yakın bir arkadaşım gönderdi.Ben de sizinle paylaşmak istedim.Meşguliyetten bir anlık da olsa uzaklaştırıp yüzünüzü güldüren bir test.Arkadaşınız sizi ne kadar tanıyor?Önce siz kendinizle ilgili testi çözüyorsunuz.Sonra linki arkadaşlarınıza gönderip testi çözmelerini istiyorsunuz.Testin sonuçları skor tablosu halinde çıkıyor.Bakalım hangi arkadasiniz sizi daha çok tanıyor??Ama testin sonuclarina çok takılmayın.Sadece eğlencesine..;))

Kişiliğinizin Şifresi: Kaderin Pin Kodu

Resim
Geçenlerde iki arkadaşımla avm gezerken,zaten çok para harcamıştık, şöyle bir bakmak için D&R a gidelim dedik. Bir süre sonra kendimizi astroloji bölümünde oturmuş vaziyette kitap okurken bulduk. Üçümüzün elinde de aynı kitap: Kaderin pin kodu. :D
Siz bunu yapmayın tabii, kitabı satın almanızı öneririm. :) :)
Ben de en kısa zamanda alacağım. Hepimizin elinde bulunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Doğum tarihimizdeki rakamların, hatta rakamların toplamlarının bile bir anlamı varmış! Bu rakamlar bize kendimizi anlatıyor. Kişisel özelliklerimizi, hayata bakış açımızı...
Güney Afrikalı fizikçi Douglas Forbes’un bu konuda; insanın pin kodu, ilişkilerin pin kodu isimli iki kitabı daha var ama serinin ilki bu kitap olsa gerek. İsmi kaderin pin kodu ama bu kitap bir kehanet kitabı değil kesinlikle. Doğum tarihinizden yoka çıkarak, size kişilik özelliklerinizi anlatıyor. Tıpkı burcunuz gibi. :)
Kitap, hanelerle çalışıyor. İlk başta her bir hane rakamının nasıl hesaplanacağı ayr…

FIRIN KULLANMADAN HAZIRLADIĞIMIZ ÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKE TARİFİMİZ 😀

Resim
Merhaba Arkadaşlar,
    Bugün Ebrar'la hazırladığımız çikolata soslu cheesecake tarifimizi sizinle paylaşmak istedik.Sürekli edebiyat hakkında bir şeyler paylaşıyoruz.Bugün bir farklılık yapıp blogumuza farklı bir hava katalım dedik.Tatlı yiyelim tatlı konuşalım.🤣Biz zaten biraraya geldiğimizde sadece bir konuya odaklanmayız.Bir konudan o konuyla alakasız başka bir konu hakkında da saatlerce konuşabiliyoruz.Aradaki bağlantıyı nasıl kuruyoruz?Bazen biz de anlamıyoruz.😁Bazen felsefe,bazen psikoloji,bazen astroloji, karşılaştığımız herhangi bir durum olduğunda kimya,aklınıza gelebilecek herşey...Tatlı konusu da bugün bizi meşgul eden bir konu oldu 😁 Zor ve hiç beğenmediğimiz bir tatlı olsun istedik.Çünkü zoru yapmak her zaman daha eğlencelidir ve başardığınızda daha büyük bir haz alırsınız.Veeee bu düşünceler içinde seçtiğimiz tatlı cheesecake oldu.🍰😍Denedik ve ilk olmasına rağmen güzel bir sonuç aldığımıza inanıyorum.Biz hazırlarken eğlendik.👭Sizin de sonuçtan memnun kalac…

Ölümsüz

Resim
Sen ne kadar tutunmak istemesen de hayat, bir şekilde seni içine çekiyor. Kendisiyle, kendisinden bir şeylerle yine kendi içinde sürüklüyor seni. İşte bu sürüklenmenin içindeydim ben de o birkaç gün, birkaç gece...
Bir objenin farklı kişiler için ne kadar değişik anlamları olabilir? Senin ömrün boyu saklayacağın bir çiçeği, o birkaç gün sonra nasıl olsa soldu diye atmayacak mı? Peki o çiçeğin kanlı canlı karşında durmaması, bir anlamının kalmadığını mı gösterir artık? Sağlıklı, dipdiri, sapasağlam hallerini hatırlatmaz mı sana?
Bunları düşündüm işte o an...
Kurumuş çiçeklerin karşısında veda ederken sana
Sabaha kadar uyumadım o gece
İçimden dökülenler, çıkıp gittiklerinde rahat bırakacakları yerde beynimi parçalarcasına yine içimi rahatsız ediyordu.
Bu acının yanında bedava verilmişcesine duyulan özlem de kalbimden koparılıp uçanın acısını kamçılıyordu durmadan...
Peki bir deja vunun ardından ne kadar büyüklükte bir korku yaşayabilirsin?
Dile gelmeye korkan bir korku...
Önünde iki yo…

Çeviri Şiir~Sıfırın Altında İki Bin

Resim
I.
Kibar ve nazik olamadım
Maktuldüm, geldi katil olma vakti
Bitirdi ilişkimizi kesin şekilde
Kaygıya dönüştü ve katil bir yeise
Her zamanki gibi saçların
Dağıtmadı buğday ve sümbül
Sesin her zamanki gibi
Bülbül sunmadı çocuklara
Bu gece gayet uzun olacak
Uzun bir ara olacak aramızda

II.
Son nefesini vermekte aşkımız
Ulaştı sıfırın altında iki yüze
Ah ne şiddetli hava
Rüzgar söze katılıyor
Bu son gece için değil mi
Şiire giriyor soğuk
Kül tablasına, sigaraya
Yoruldum bu tiyatro gösterisinden
Kürk ve mücevher kongresi önündeki
Yoruldum küçücük rolümden
Yoruldum boyaya bulanmış yüzümden
Buhurdanların yükünden yoruldum

III.
Aşkımız ciddi bir noktada
Geldi sıfırın altında iki bine
Soğuk delip geçiyor elbiseyi bıçak gibi
Delip geçiyor duyguları
Kalmadı gözlerinde bir damla yaş
Ne orman kaldı ne ekin
Ne şiir ne de nesir
Kalmadı az çok bir neşe

IV.
Güneş doğdu
Sen oturuyorsun bir ucunda yatağın
Bense kar altındaki sevgimi denetliyorum
Güneş doğdu ve bulamadım sevgiyi
Ne büyük ne de küçük

-N…