Öne Çıkan Yayın

Aşk...

Resim
  Aşk sadece barış, mutluluk, paylaşım değildir. Aşk savaşmaktır. Büyük mücadelenin ardından elde edilen aşk değerlidir. Aşkta dönüp gitmek yoktur. Dönüp gitmek çaresizliktir. Güçlü insan zırhını giyer ve aşkın karşısına çıkar. Aşk silahını çektiğinde ya bir hamle yapar ya da teslim olur. Ama dönüp gitmez. Kazanırsa aşk onundur. Kazanamazsa aşkın yasını tutacak kadar cesur ve sadıktır.                                                                                                   - Merve

The Walking Dead 8.Sezon 2.Bölüm İncelemesi: Savaş Devam Ediyor!



Merhabalar :) inceleme biraz geç oldu farkındayım hatta biraz değil baya bir geç oldu neredeyse üçüncü bölüm çıkacak. :D ama bu hafta üç tane sınavım vardı ve en sevdiğim dizinin yeni bölümünü çıktığı gün değil dün izleyebildim. İncelemesi de haliyle bugüne kaldı. Ama bundan sonraki bölümlerin incelemesini inşallah yayınlandığı gün yapmaya çalışacağım. :)

The walking dead sekizinci sezon  ikinci bölüm incelemesine geçmeden önce birinci bölümünü kısaca bir hatırlayalım. Negan’ın ‘we are going to war’ sözünden sonra bölüm Rick’in, Kral Ezekiel’in ve Maggie’nin savaş için insanları cesaretlendirici konuşmalarıyla başlamıştı. Daha sonra Rick’in yaşlanmış bir şekilde uyanışını gördük ve yanında çiçek vardı bu bana ilk sezon ilk bölümde Rick’in hastanede uyanışını hatırlattı.


Sizce de oraya vurgu yapmış olabilirler mi? :)

Zaten bir an korktum ne oluyor yoksa buradan mı devam edecek falan diye, tam o sırada bunun Rick’in hayali olduğunu öğrendik; savaşı kazanmışlar aradan uzun zaman geçmiş judith büyümüş, michonne, carl ile birlikte güzel bir aile olmuşlar vs. ama Rick bunu gözleri kızarık, ağlamaklı bir şekilde hayal ediyordu ve sonunda şöyle bir cümle kurdu: “Merhametim, gazabıma galip geldi.” Burada sanki savaşın geleceğine dair bir mesaj veriliyor gibiydi.

Birinci bölümden benim aklıma kazınan sahne tabi ki Negan’ın ilk çıktığı yerdi. İşte dedim şimdi kıyamet kopacak.

Ama pek de öyle olmadı. Çünkü Negan Gragory’e fazla güvendi ve hiltop’u kendi yanına çekebileceğini düşündü. Ayrıca Dwight’ın da yardımları bizim grubun çok işine yaradı ve savaş resmen başladı. Neyse fazla uzatmadan ikinci bölüme geçiyorum. :)

İkinci bölüm de aslında söyleyecek pek fazla bir şey yok, kurtarıcıların diğer bölüklerine ayrı ayrı gruplar halinde savaş başlattılar. Rick ve Daryl bir taraftan sığınağın ağır silahlarına ulaşmaya çalışıyorlardı. Tara, Morgan ve Jesus başka bir taraftan savaşıyorlardı. Ama burada ilginç olan Morgan’ın acımasız birine dönüşüp Jesus’ın merhametli olup çıkmasıydı. Bize ateş etmeden onlara ateş etmeyeceğiz buraya intikam almaya gelmedik falan filan demeye başladı. Çok sinir oldum intikam almaya gelmediniz de neye geldiniz yahu misafirliğe mi? Delirecektim, neyse diğer bir grup dışarıdaydı isimlerini hatırlamıyorum ama şu gay olup sevgili olanlar.  Uzaktan çatıştılar ve karşıda kendini bir şey zanneden bir kadın vardı. Bİze yaklaşamayacak kadar korkaklar havalarına girdi. Sonra gününü gördü ama onların tarafından ölenler aylağa dönüştü ve bir aylak tarafından yenmeden son cümlesi ‘bize bilerek yaklaşmamışlar’ oldu. Hahah.

Diğer bir grup, kral ve Carol grubuydu. Bir önceki bölümde bunlar bir yerde bomba altında kalmışlar ben hatırlamıyorum ama youtube’da Kuzey Efe’nin incelemesinde duydum. Orada kalkıp kendilerine gelene kadar –belli bir süre aylaklarla mücadele ettikleri yer- bombayı atan adam kaçtı kaçarken kim hatırlamıyorum bizimkilerden birisi bunu vurmuş, ıskaladığını sanmış ama ilerde kan lekesi gördüler ve yaralandığını anladılar. Böylece ona yetiştiler ki kahramanımız Shiva onlardan önce gelerek adamı hakladı. Bu sahne ikinci bölümdeki en güzel sahneydi bence. Burada da kral Ezekiel’in iyimserliği biraz fazla olmuştu. Hatta Carol mimikleriyle katılmadığını göstermekten öteye gidip nasıl bu kadar iyimser olabiliyorsun diye sordu en sonunda.

Daryl ve Rick grubuna gelirsek bu grupta Daryl’la ilgili pek bir şey olmadı. Sadece silahları ararken bir yerde tutsak edilen birine ait bir şeyler gördü işte atıklar falan, orda kendi tutsaklığını hatırladı bence. Daha sonra Rick, bir adamla kapıştı. Daha doğrusu adam direk Rick’in üzerine atladı ama daha sonra Rick üste çıktı. Helal be Rick! dedim sonra Rick adamı öldürdü. Adamı öldürmesine öldürdü ama adamın cebinden anahtar aldı, bir odayı açtı orda silahları bulacağını umuyordu ki bir bebek buldu. Adam aslında kızını koruyormuş. Çok kötü oldu orda Rick, orda ayna vardı işte aynaya falan baktı ben nasıl birine dönüştüm der gibi. Üzüldüm orda ya. Gerçekten kötü oldu. Sonra başka bir odaya geçti orada bir fotoğraf buldu ve kahretsin tarzında bir şey söyledi. Fotoğraftaki Morales’miş. Oradan Morales çıktı. İşin ilginç kısmı, Morales çok önemli bir karakter değildi falan demişler. Ya ben Morales kim onu bile hatırlamıyorum. :D 1. Sezonda Rick’lerle berabermiş ama şimdi kurtarıcıların tarafında. Kurtarıcılara haber verdim işin bitti Rick dedi ve bölüm bu şekilde bitti.



Bol aksiyonlu silahların konuştuğu bir bölümdü. Bölümdeki eksiklikler Negan yoktu sadece bir yerde sesini duyduk o kadar. Bir de Maggie yoktu, gözlerim onu da aradı bölümde ama hamile olduğu için Rick onun savaşa katılmasını istemiyor. Bir önceki bölümde sadece ilk kısmına katılacağını söylemişti zaten Maggie Rick’le konuşurken Hiltop için bunu yapmalıyım gibisinden bir şey demişti. Ama yinede Maggie’nin olması güzel bir hava katıyordu savaşa. Fragmanı izlemedim ama üçüncü bölümde Negan’ın olacağına kesin gözüyle bakıyorum. Umarım Maggie’de olur. Sizin bölüm hakkındaki düşünceleriniz neler? Yorumlara bekliyorum, bir sonraki bölüm içinde keyifli seyirler, hoşça kalın :)


Yorumlar

  1. Bende Morales'e bu adam kim ya demiştim. O bebekli bölümde de çok üzüldüm Rick'e. Bir de Daryl tutsak atıkları falan gördü ya ben orada abisini hatırladım. Kelepçe vardı orada galiba direk Merle geldi aklıma. Bu bölüm genel olarak karakterlerin eskileri hatırladığı bir değişik bölümdü. The Walking Dead'in sadece zombi dizisinden ibaret olmadığını bir kez daha görmüş olduk işte. Yeni bölümde yarın ne olacak meraklar içerisindeyim bir haftadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz geç oldu ama yorum için çok teşekkürler :)
      Evet orada Merle'e gönderme yapmış olabilirler, Daryl çok üzüldü çünkü. :( Kesinlikle, zombi dizisi gibi görünüyor ama aslında insanlıkla ilgili güzel mesajlar veriyor. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşk...

Oscar Tahminleri 🎬

Şarkı Çevirisi - Kırılmış Peri Masalı