Öne Çıkan Yayın

Aşk...

Resim
  Aşk sadece barış, mutluluk, paylaşım değildir. Aşk savaşmaktır. Büyük mücadelenin ardından elde edilen aşk değerlidir. Aşkta dönüp gitmek yoktur. Dönüp gitmek çaresizliktir. Güçlü insan zırhını giyer ve aşkın karşısına çıkar. Aşk silahını çektiğinde ya bir hamle yapar ya da teslim olur. Ama dönüp gitmez. Kazanırsa aşk onundur. Kazanamazsa aşkın yasını tutacak kadar cesur ve sadıktır.                                                                                                   - Merve

Aralık İçin Seçtiklerim


Aralıkta ne okusam, ne izlesem diye düşünüyorsanız buyurun bu yazıya. :) Biraz eski olmakla beraber Aralık için bunları seçtim. Umarım beğenirsiniz...

Film : Whisper (Ölüm Fısıltısı) -2007


IMDB puanı: 5.8
Sinemalar puanı:7.6
Beyazperde puanı:3.5/5

Şarkı Çevirisi: Avril Lavigne - Chad Kroeger Let me Go

Aşk bir kere duvara tutunmuş olandı. 
Bir şeyler ifade ediyordu. Fakat şimdi hiçbir şey ifade etmiyor. 
Holdeki yankılar kayboldu. 
Ama ben hala Aralık ayında yaşanmış bir acı hatırlıyorum. 

Söyleyebileceğin hiçbir şey yok. 
Üzgünüm, çok geç.

Kendimi bu anılardan kurtardım. 
Gitmesine izin vermelisin, sadece bırak gitsin 
Hoşçakal dedim; 
Hepsini ateşe attım
Gitmesine izin vermelisin, sadece bırak gitsin 

Gittiğimi görmek için geri geldin. 
Ve bu yer boştu, içimde oluşan delik gibi. 
Sanki hiç var olmamışız gibi. 
Benim için ifade ettiğin (anlam) bu değildi; 
Olmamız gerektiğini düşündüm

Söyleyebileceğin hiçbir şey yok. 
Üzgünüm, çok geç.

Gitmesine izin verdim ve şimdi biliyorum 
Yolun aşağısında yeni bir hayat var
Ve bu doğru geldiğinde, her zaman bilirsin. 
Öyleyse şimdi, gitmesine izin vermeyeceğim. 

Burada söyleyebileceğin tek bir şey kaldı; 
Aşk için asla çok geç değildir... 

Kendimi bu anılardan kurtardım; 
Gitmesine izin verdim, gitmesine izin verdim. 
Ve iki "hoşçakal", bu yeni hayata yol verdi.
Gitmeme izin verme, gitmeme izin verme 

Gitmene izin vermeyeceğim, gitmeme izin verme... 



Şarkı: Out is throug -Alanis Morisette

Şiir: Kar Şiiri -Sezai Karakoç

Karın yağdığını görünce
Kar tutan toprağı anlayacaksın
Toprakta bir karış karı görünce
Kar içinde yanan karı anlayacaksın

Allah kar gibi gökten yağınca
Karlar sıcak sıcak saçlarına değince
Başını önüne eğince
Benim bu şiirimi anlayacaksın

Bu adam o adam gelip gider
Senin ellerinde rüyam gelip geçer
Her affın içinde bir intikam gelir gider
Bu şiirimi anlayınca beni anlayacaksın

Ben bu şiiri yazdım aşık çeşidi
Öyle kar yağdı ki elim üşüdü
Ruhum seni düşününce ışıdı
Her şeyi beni anlayınca anlayacaksın


Kitap: Uğultulu Tepeler -Emily Bronte



Bu arada the walking dead izlemeye devam ediyorum ama incelemesini yazamıyorum çünkü
hem çok uzun oluyor hem de sizi sıkmak istemiyorum. Ama isteyenlerle şöyle bir şey
yapabiliriz: En son yazdığım incelemenin altına yorum olarak yeni bölümler hakkındaki
düşüncelerinizi paylaşın, yorumlardan tartışma şeklinde gidebiliriz. Ne dersiniz? :)

Güzel bir ay olması dileğiyle, hoşça kalın :)


Yorumlar

  1. The Walking Dead hakkında konuşmak isterim ama bu haftaki bölümü izleyemedim daha. İzleyince tartışırız. :)

    YanıtlaSil
  2. Tabi ki çok güzel olur :) zaten ben de henüz izleyemedim bu haftakini belki aynı güne denk getiririz ;)

    YanıtlaSil
  3. Ölüm Fısıltısı ilk kez duydum bu filmi, gerilim filan mı acaba? İpucu da vermemişsin:)Uğultulu Tepeler'i çok severek okumuştum hatta filmini ya da dizisini izlemiştim. Çok teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorum için :)
      Evet ölüm fısıltısı korku-gerilim türünde, bilgi vermeyi unutmuşum :D
      Uğultulu tepelerin filmi olduğunu bilmiyordum merak ettim şimdi :)

      Sil
    2. Çok güzeldi filmi, yalnız aradan çok zaman geçtiği için unuttum dizi miydi diye? Belki hem dizisi, hem de filmi ayrı ayrı var diye de hatırlıyorum.

      Sil
  4. walking dead bazen arada bakıyom ama bir ton dizi izliyom yaaa, istediğin zaman sölerim iyilerden yanii, ilk film whisper da ney filmi gizem miiii :) uğultulu tepelerin filmi de güzel izledim. şarkıları da dinliyceeem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. whisper, korku türünde ama gizem de diyebiliriz evet kaçırılan ve çok masum görünen küçük bir çocuğun neler yapabileceğini konu alıyor, izleyeli baya oldu tam hatırlamıyorum ama beğenmiştim filmi.Ben çok fazla yabancı dizi izleyemiyorum, başlasam bile devam ettiremiyorum ne yazık ki ama twd sıkı takip ettiğim bir dizi. Breaking bad bitmek üzere oda çok güzel, önerileri beklerim :) Uğultulu tepeler filmi ben de izleyeceğim çok merak ettim kitap gotik edebiyat tarzında güzel bir eserdi çünkü. Şarkıları beğenirsen yeni şarkılar önerebilirim :)

      Sil
    2. breaking bad ile bağlantılı bir dizi daha var galiba :) ivit yapsana bir şarkı listesiiii :)

      Sil
  5. heeey bakıyom ki ben blogunuzaaa, sen de merve de iyi yazıyonuz, sonraaa bak bücürük öyküsünü okudun sen gördüüm senaryocuuuu :) blogunuzu tanıtcam tabikideee aklımdaaaa getircem arkadaş kiii :) unutmaaaam kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah... senaryocu çok sevdim bu kelimeyi , tamamdır o zaman unutma :))

      Sil
  6. mindhunter, legion, true detective, mentalist, bron/broen, forbrydelsen. bi deneseneee bu dizileriii. psikolojili :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo çokmuş hepsini deneyemem, mindhunter’a bakıcam vakit yok :))

      Sil
  7. uğultulu tepeler dünyanın yazılmış en güzel kitaplarından biridir benim için ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, çok güzel gerçekten. Teşekkürler :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşk...

Şarkı Çevirisi - Kırılmış Peri Masalı

Büyük Blog Takip Etkinliği